Анкетування для учнів. Всі теми.

10.03.2014 05:08

Анкета «Мої захоплення»

1.  Чим тобі подобається займатися у вільний час?

2.  Чи багато у тебе друзів? Хто вони (якщо це не секрет)?

3.  Чи любиш ти читати? Які книги справили на тебе найсильніше враження?

4.  Скільки часу ти проводиш біля телевізора, твої улюблені те­лепередачі?

5.  Як ти ставишся до спорту, чи займаєшся якимось видом спорту?

6.  Які гуртки (секції) ти відвідуєш, хотів би відвідувати?

7.  Які доручення хотів би мати в класі?

8.  Які цікаві справи пропонуєш провести у цьому навчальному році?

 

 

Анкета «Читач — підліток»

1.  У які бібліотеки ти записаний?

2.  Чи є у тебе домашня бібліотека?

3.  Яку книжку ти зараз читаєш?

4.  Хто твій улюблений герой?

5.  Яких сучасних юнацьких письменників ти знаєш?

6.  Як ти ставишся до читання? (Любиш читати, не любиш, тебе потрібно примушувати читати, байдужий до читання.)

7.  Чи подобається читати твоїм батькам?

8.  Які періодичні видання (газети, журнали) читають твої батьки?

9.  Чи бувають у вас сімейні читання вголос?

10.Про що ти любиш читати?

11.Якби ти був письменником, про що ти писав би?

 

 

                   

 

 

  Анкета «Я учень»

 Допиши запропоновані речення.

1.  Я думаю, що гарний учень — це той, хто ....

2.  Я думаю, що поганий учень — це той, хто ....

3.  Найбільше я люблю, коли учитель ....

4.  Найбільше я не люблю, коли учитель ....

5.  Найбільше мені подобається школа за те, що ...,

6.  Я не люблю школу за те, що ....

7.  Я радію, коли у школі....

8.  Я боюся, коли у школі....

9.  Я не хотів би, щоб у школі....

10.Коли я був маленьким, я думав, що у школі....

11.Коли я неуважний на уроці, я ....

12.Коли я не розумію що-небудь на уроці, я ....

13.Якщо я що-небудь не розумію при виконанні домашнього завдання, я ....

14.Я завжди можу перевірити, чи правильно я ....

15.Я ніколи не можу визначити, чи правильно я ....

16.Якщо мені що-небудь необхідно запам'ятати, я ....

17.Мені завжди цікаво, коли на уроці....

18.Мені завжди не цікаво, коли на уроці....

19.Я хотів би, щоб у школі завжди ....

 

 

 

 

 

 

    

Анкета «Моє навчання»

Підкресли або допиши необхідне.

1.   Навчатися у школі мені:

а)          цікаво;

б) не цікаво.

2.Мої улюблені предмети — це....

3.Виконуючи самостійну роботу, я:

   а)       відразу беруся до справи, працюю завжди швидко;

   б)      спочатку намагаюся зрозуміти завдання, старанно його обмірковую, а потім дію без вагань, швидко;

  в)       дуже довго міркую, як краще вчинити, почуваюся невпевнено;

г)       завжди хвилююся, тому що ...;

д) почуваю себе завжди спокійно, тому що ....

4. Найчастіше я:

а)       не розумію мети роботи;

б)       не розумію завдання;

в)       не знаю, як його виконувати;

г)       не вмію контролювати хід своєї роботи;

д)       не знаю, як перевірити результат;

е)       не вмію правильно розподілити час.

5. Я дуже ціную допомогу вчителів, товаришів. (Так, ні.}    .

6.    Якби я був учителем, то таким учням, як я, допоміг ось у чому....

 

 

 

 

 

 

Анкета «Моя сім'я»

I.       Дорогий друже! Дай відповіді на запропоновані запитання.

1.  Хто приділяє тобі найбільше уваги в сім'ї?

2.  Кому з рідних ти найчастіше розказуєш про шкільне жит­тя?

3.  Чи розкриваєш ти мамі свої таємниці? Чи можеш з нею спілкуватися як із другом?

4.  Чи карають тебе вдома? Яким чином?

5.  Чи вважаєш ти своїх батьків справедливими?

6.  Що тебе засмучує у стосунках з батьками?

              II.        Доповни речення.

1.  Найбільше я боюся ....

2.  Найбільше мені не подобається в собі....

3.  Мені сумно, коли

4.  Я хотів би бути більш ....

5.  Коли-небудь я сподіваюся ....

6.  Я відчуваю труднощі ....

7.  Найбільше мене хвилює ....

8.  П'ять найбільших неприємностей у моєму житті ....

9.  Мені потрібна допомога, коли ....

10.Найщасливіша хвилина в моєму житті....

11.Я почуваю себе щасливим, коли ....

12.П'ять найрадісніших подій у моєму житті....

 

 

 

 

 

 

Анкета «Оцінка діяльності учителя»

(для учнів)

На кожне запитання необхідно дати відповідь «так» або «ні».

1.  Я уважно слухаю поясненнях учителя на уроці.

2.  На уроці я часто розмірковую про власні справи.

3.  На уроці я часто займаюся справами, які не стосуються за­няття.

4.  Учитель дає на уроці багато додаткової інформації, яка від­сутня в підручнику.

5.  У мене часто виникає бажання прогуляти урок із цього пред­мета.

6.  Мені подобається усно відповідати біля дошки.

7.  Мені подобається відповідати з місця.

8.  На уроці ми часто списуємо матеріал підручника.

9.  Серед форм опитування мені найбільше подобається:

а) індивідуальний залік;

б) письмова робота;

в) спільна робота в мікрогрупах.

10.На контрольній перевірці я показую високі результати.

11.Під час контрольних я найчастіше списую.

12.Те, що встигаю записати на уроці, корисне при виконанні домашніх завдань.

13.Я дуже хвилююся, коли відповідаю домашнє завдання з цього предмета.

14.У класі є учні, до яких учитель ставиться краще, ніж до мене.

15.Я завжди з нетерпінням чекаю цього уроку.

16.Я весь час чекаю, коли закінчиться цей урок, і часто дивлю­ся на годинник.

17.Темп уроку занадто швидкий для мене.

18.Мені дуже важко виконувати домашнє завдання з цього предмета.

19.Я часто з цього предмета:

а) роблю повідомлення;

б) пишу статті;

в) виготовляю навчальні посібники;

г)  виступаю на конференціях;

д) беру участь в олімпіадах;

е) відвідую гурток.

20.Мені подобається ставити запитання вчителю.

21.Оцінки, які мені ставить учитель, мене влаштовують.

22.Якщо мені щось не зрозуміло, я звертаюся до вчителя.

23.Мені цікаво читати додаткову літературу з цього предмета.

24.Пояснення вчителя близькі до тексту підручника.

25.Учитель уміє й полюбляє жартувати, при цьому він ніколи не принижує мою людську гідність.

26.Я із задоволенням займався б цим предметом самостійно, замість того щоб робити уроки.

27.Я дуже втомлююся на цьому уроці.

28. Я знаю, що, якщо наш учитель не правий, він обов'язково вибачиться.  

29.  Мені подобається на уроці непомітно читати художню літературу.

30.  Зазвичай учитель проводить урок, постійно зазираючи до конспекту.

31.  Інформація, яку я отримую на уроці, знадобиться мені
в майбутньому.

 

 

 

Анкета «Ти і твій клас»

1.   Чи подобається тобі твій клас? Підкресли одну із запропоно-
ваних відповідей:

а)      так;

б)       частіше так, інколи ні;

в)       важко сказати (і так, і ні);

г)       частіше ні, інколи так;

д)       ні.

2.Що тобі подобається в класі найбільше?

3.Що тобі не подобається в твоєму класі?

  4. Якби ти став класним керівником, то які зміни вніс би в життя класу?

  5. Оціни, будь ласка, відносини між учнями у твоєму класі.
З цією метою підкресли одну із запропонованих відповідей:

а)       наш клас дружний і згуртований; .

б)       наш клас дружний;

в)       учні не сваряться, але кожен існує сам по собі;

г)              учні інколи сваряться, але в цілому клас не конфліктний;

д)       клас недружний, часто виникають сварки;.

е)       наш клас дуже недружний, важко навчатися в такому
класі.

 

 

 

 

 

 

 

Анкета «Хто твій друг»

Поміркуй над питанням: хто твої друзі. Ними можуть бути бать­ко, мати, брат, сестра, бабуся, дідусь, інші родичі, сусіди, знайо-і мий хлопець, дівчина, однокласник, однокласниця, товариш по гуртку, секції, клубу, приятель із твоєї компанії, класний керів­ник, інший учитель, керівник гуртка, секції. А тепер поміркуй і дай відповіді на питання.

1.   Хто вміє правильно оцінити твої вчинки?

2.   Хто може вказати на твої недоліки і до чиєї думки ти при­слухаєшся?

3.   З ким ти порадишся, перш ніж прийняти яке-небудь важли­ве для тебе рішення?

4.   Як ти вважаєш, хто з твоїх друзів може легко подружитися з твоїми однокласниками?

5.   На кого тобі хочеться бути схожим?

6.   Твоє захоплення у вільний від навчання час?

7.   Дай характеристику своїм стосункам із друзями:

а)        дуже гарні;

б) гарні;

в)        залежать від обставин;

г) погані;

д)        дуже погані.

8. Як ти визначиш свій статус серед друзів:

а)        людина, яку розуміють і поважають;

б) людина, яку постійно чекають;

в)        людина, яка вимушена підкоритися;

г) людина, яку ніхто не розуміє і не любить;

д)        людина, яка тиранить усіх навкруги;

е) людина, яка допомагає вирішенню проблем.

9. Чи вважаєш ти, що твої друзі до кінця відверті з тобою?

а)        так;

б) ні;

в)        важко сказати.

10. Назви три свої найбільші бажання. Обробка результатів.

Одержані дані дають змогу з'ясувати уявлення учнів про друзів, коло інтересів і захоплень. Аналіз відповідей на питання № 4, 5 до­помагає визначити, хто з оточення впливає на формування особис­тості учнів

 

 

Малювальний тест «Портрет учня»

 

У п'ятому-шостому класах учень має відчути й усвідомити себе особистістю, людиною, яка живе у соціумі і має рівні з усіма права, обов'язки і свободи.

Кожні два місяці учні створюють свій плакат у такій послідов­ності:

1)Мене звати...

2)Мені... років.

3)Мій улюблений колір ...

4)Такий я маю вигляд, коли щасливий (малюнок).

5)Ось моя родина (малюнок).

Якби одне з моїх бажань обов'язково мало здійснитися, я б зага­дав, щоб... (малюнок)

На підставі цих даних можна скласти портрет учня і виявити його особливості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тест « Чи вмієш ти спілкуватися»

1.  Чи багато в тебе друзів?

2.  Чи довго тебе бентежить почуття кривди, якої тобі завда­ли?

3.  Чи прагнеш ти до нових знайомств із різними людьми?

4.  Чи правда, що тобі приємніше читати книгу, ніж займатися будь-яким іншим заняттям, спілкуватися з людьми?

5.  Чи легко ти встановлюєш контакти з людьми, значно стар­шими за віком?

6.  Чи важко тобі спілкуватися у новому колективі?

7.  Чи легко ти встановлюєш контакти з незнайомими людьми?

8.  Чи легко ти освоюєшся в новому колективі?

9.  Чи прагнеш ти будь-що познайомитися з новою людиною?

10.Чи дратують тебе оточуючі, чи часто прагнеш побути на са­моті?

11.Чи подобається тобі постійно бути серед людей?

12.Чи відчуваєш ти себе незручно, якщо доводиться виявляти ініціативу, щоб познайомитися з новою людиною?

13.Чи любиш ти брати участь у колективних іграх?

14.Чи справді почуваєшся незручно серед незнайомих людей?

15.Чи вважаєш ти, що не завдаси особливого клопоту, якщо створиш конфліктну атмосферу в малознайомій для тебе компанії?

16.Чи прагнеш обмежити коло знайомих невеликою кількістю людей?

17.Почуваєш ти себе невимушено, коли потрапляєш у незнайо­му компанію?

18.Чи правда, що ти почуваєшся досить впевнено і спокійно, коли доводиться говорити що-небудь невеликій групі лю­дей?

19.Чи багато у тебе друзів?

20.Чи ти бентежишся, коли до Тебе звертаються малознайомі люди?

 

 

Анкета «Особливості спілкування молодших підлітків»

1. Чи легко ти спілкуєшся з людьми?

2. Чи виникали у тебе конфлікти з товаришами через те, що:

а) вразили твоє самолюбство;

б) ти не врахував думку товариша;

в) друг не прислухався до твоїх побажань.

3. Чи виникали у тебе конфлікти з батьками через те, що:

а) батьки тебе не розуміють;

б) ти не прислухався до поради батьків і вчинив по-своєму.

4. Чи бували випадки, коли ти був ініціатором конфлікту?

5. Чи схильний ти з метою уникнення конфлікту погоджуватися з думкою товариша?

6. Чи береш ти вдома участь у вирішенні сімейних питань?

7. Чи враховують твою думку батьки?

8. Як ти ставишся до вад товаришів?

а)         не помічаєш;

б) ввічливо робиш зауваження;

в) дратуєшся.

9. Чи були в тебе конфлікти з товаришами через особливості твого характеру?

10. Чи виникає в тебе час від часу бажання побути на самоті?
Якщо так, то з яких причин?

а) через поганий настрій;

б) щоб зосередитися, вирішити якесь важливе завдання;

в) щоб відпочити в тиші;

г) самотність — риса твого характеру.

11. Чи потрапляв ти в незвичайну ситуацію?

12. Чи відчував ти невпевненість у цих ситуаціях?
13.3 ким ти більш відвертий та щирий?

а) з товаришами;

б) з батьками;

в) ні з ким.

14.Чи схильний ти вибачати образу?

15.Чи аналізуєш ти свої вчинки?

16.Чи вмієш стримувати особисті почуття й емоції?

17.Чи вважаєш себе обережною і передбачливою людиною?

Чи вважаєш себе спокійною й урівноваженою людиною?

Анкета «Стосунки в колективі»

1.Скільки тобі років?

2.Стать (чол./жін.).                .

3.Тобі подобається навчатися у школі?

а)        дуже;

б)не дуже;

в)        трішки;

г)        не подобається.

4.   Як ти почуваєшся у школі?

а) спокійно;

б)весело;

в)        нудно;

г) страшно;

д)комфортно;

е) неспокійно;

ж)        самотньо.

5.Чи подобається тобі хтось у класі? (Так, ні.)

6.Якщо так, то що переважає у ваших стосунках?

а) взаєморозуміння;

б)взаємодопомога;

в)        співпереживання;

г) повага один до одного;

д)спільні хобі.

7.   Які стосунки склалися у вашому класі?

8.   Які проблеми найбільше хвилюють тебе у взаєминах з одно-
класниками?

а)         взаєморозуміння;

б)байдужість;

в)         повага і довіра;

г)         співпереживання;

д)переслідування та висміювання;

е)         взаємодопомога.

9.   Чи хотів би ти запросити до себе на день народження кого-небудь із учителів? (Так, ні.)

10.  Як би ти охарактеризував стосунки між учнями у вашому класі?

а)       дружні, засновані на співпраці, турботі одне про одного та відповідальності за власні вчинки перед колективом;

б)дружні, але не дуже міцні й тривалі;

в)       абсолютно байдужі;

г)       нещирі: за злагодою приховується утиск з боку сильних

д)конфліктні: ми весь час сперечаємося та сваримося одне з одним;

е)       різні залежно від ситуації.

11. Найцікавіше тобі зі своїми однокласниками:

а)вчити уроки;

б)відпочивати на природі;

в)брати участь у громадській роботі;

г)       захищатися від небезпеки;

д)не спілкуватися;   

е)проводити вільний час;

ж)допомагати тим, хто потребує цього;

з) обговорювати цікаві події;

й) святкувати свій день народження;

12.    Який вислів найкраще відповідає твоїй життєвій позиції?

а)я відчуваю потребу завжди допомагати іншим людям;

б)я готовий відмовитися від власних інтересів заради інших
людей;

в)я намагаюся узгоджувати власні інтереси з потребами та
інтересами інших людей;

г)       я допомагаю іншим людям, якщо це не суперечить моїм
інтересам;

д)я намагаюся не турбувати інших людей через особисті проблеми;

е)        я можу співчувати іншій людині, проте марнувати час на будь-яку допомогу не можу;

ж)       я допомагаю іншим людям, якщо сам маю з цього якийсь зиск;

з) мене не цікавлять інші люди.

13.  Хто має втрутитися й допомогти учневі, якщо він став на хибний шлях: погано вчиться, порушує закони, вживає наркотики тощо?

а) ніхто;

б)однокласники;

в)       учителі;

г)        батьки;

д) міліція;

е) церква;

ж)психолог;

з) спеціальний працівник;

и) особисто я.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анкета «Рівень вихованості учнів»

1.  Чи часто ти замислюєшся над тим, як впливають твої вчин­ки на навколишніх? а) так; б) ні; в) іноді.

2.  Чи бували в тебе вияви брутальності? а) так; б) ні; в) іноді.

3.  Чи любиш ти аналізувати свої вчинки? а) так; б) ні; в) іноді.

4.  Чи перебиваєш ти співрозмовника? а) так; б) ні; в) іноді.

5.  Чи можеш ти зупинити того, хто занадто самовпевнений? а)      так; б) ні; в) іноді.

6. Чй подобається тобі демонструвати свій авторитет? а) так; б)ні; в) іноді.

7.  Чи любиш ти допомагати людям? а) так; б) ні; в) іноді.

8.  Чи знаєш ти власні вади? а) так; б) ні; в) іноді.

9.  Чи сваришся часом зі своїми друзями? а) так; б) ні; в) іноді.

10.Чи трапляються конфлікти в твоїй сім'ї? а) так; б) ні; в) іноді.

11.Між ким в твоїй сім'ї найчастіше виникають конфлікти? а) між батьками; б) між тобою і батьками; в) між членами сім'ї та гостями.

12.Кого в сім'ї ти наслідуєш? а) матір; б) батька; в) інших чле­нів сім'ї.

13.Хто з учителів тобі подобається? Чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

Анкета «Моральні пріоритети»

 Закінчи речення. Добро — це....

Зло — це....

Підлість — це....

Совість — це....  

Ненависть — це ....

Нахабство — це ....

Дружба — це ....

Порядність — це ....

Ворожість — це ....

Право — це....

Чесність — це ....

Обов'язки — це ....

Хитрість — це ....

Обробка результатів.

Якщо учні не можуть визначити поняття, необхідно організува­ти роботу з їх вивчення, аналізу, обговорення.

 

 

 

 

 

 

 

 

Тест «Ранжування понять»

Розташуй поняття за ступенем значущості.

Друзі.

Професія.

Сім'я.

Багатство.

Здоров'я.

Спілкування.

Батьківщина.

Гроші.

Квартира.

Любов.

Талант.

Здібності.                  

Обробка результатів.

Після проведення серед учнів класу ранжування будуть виявлені ті проблеми, які необхідно вирішувати.

Опираючись на дані діагностування, класний керівник оцінює стан вихованості учнів та формулює проблеми в їх подальшому розвитку. Класний керівник має вміти виділяти пріоритетні за­вдання з виховання учнів класу на певний період, використовуючи результати діагностування й інші джерела.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Соціометрична анкета «Самохарактеристика учня»

1.  Прізвище, ім'я.

2.  Чи задоволений ти самим собою? (Так, ні.)

3.  Як, на твою думку, ставляться до тебе в класі?

4.  Чи перейшов би ти до іншого класу, якби у тебе з'явилася така нагода? (Так, ні.)

5.  Що ти цінуєш понад усе у своєму характері? Якщо можеш, назви.

 

Малювальний тест «Мій клас і яв ньому»

Намалюй учнів свого класу, використовуючи чорний', коричне­вий, синій та червоний олівці. Чорним та коричневим малюй.тих, до кого ставишся не дуже гарно, синім та червоним — до кого при­хильно. Намалюй також себе, колір і розмір малюнка обери самостійно.

 

 

Тест «Плутанка»

Протягом заздалегідь визначеного часу потрібно називати цифри по порядку від 1 до 20, одночасно записуючи їх на аркуші паперу або дошці у зворотному напрямку, наприклад назвати цифру 2, а записати 19 і т. д. Учитель відзначає кількість зроблених поми­лок. Чим менша кількість помилок, тим краще розподілена учнівська увага.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опиту вальний аркуш для батьків «Ми і школа»

Напишіть відповіді на окремому аркуші у довільній формі. Об­міркуйте результат.

1.  Чи з радістю ваша дитина йде до шкОли?

2.  З яких предметів виникає більше труднощів? Чому?

3.  Скільки часу ваша дитина витрачає на підготовку до уроків?

4.  Чим захоплюється у вільний час?

5.  Які предмети вивчає із задоволенням?

6.  Чи допомагає молодшим у сім'ї"(якщо вони є)?     '

7.  Чи знаходить взаєморозуміння з класним керівником, учи­телями?

8.  Чи задовольняють вас батьківські збори?

9.  Яку реальну допомогу надає вам школа?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анкета для учня «Ти і твої батьки»

1.  Який склад твоєї сім'ї?

2.  Чи пишаєшся ти своїми батьками? а) так; б) частково; в) іноді.

3.  Як ти проводиш своє дозвілля? а) займаюсь спортом (у секції);

б)  відвідую кіно чи театр;

в)  читаю художню та іншу літературу;

г)   займаюся у музичній школі;

д)  дивлюся телепередачі;

е)              спілкуюсь з друзями;
ж)              ;

з)______ •

4. Як ти проводиш вільний час із батьками?

а) відвідуємо кінотеатр;

б)  ходимо в театр;

в) відвідуємо виставки, музеї;

г) разом виїжджаємо за місто;

д)  працюємо на дачній ділянці;

е) їдемо до родичів у село;

ж) не проводимо вільний час разом.

5. Як часто ти проводиш своє дозвілля разом із батьками?

а) один раз на тиждень;

б)  один раз на два-три тижні;

в) один раз на місяць;

г) один раз на півроку;

д)                                            майже завжди;          4

е) ніколи.

6. Чому ти не проводиш дозвілля з батьками?

а) нецікаво;

б)  не маю вільного часу;

в) батьки не мають вільного часу;

г) вільний час батьків не збігається з моїм.

7. Які стосунки між батьками?

а) дружні;

б)  напружені;

в) конфліктні;

г) не хочу говорити.

8. Які стосунки у тебе з батьками?

а) дуже добрі;

б)  довірливі;

в) напружені;

г) конфліктні.

9. Чи подобається тобі у колі твоїх батьків?

а) так;

б)  ні;

в) не завжди;

г) не знаю.

10. Чи ділишся ти зі своїми батьками проблемами, радощами,
невдачами?

а)так;

б)         ні;

в)назавжди.

11. Чи розуміють тебе батьки?

а) повністю;

б)          частково;

в) не розуміють.

12. Скільки часу в тебе лишається на дозвілля?

а) достатньо;

б) мало;

в) не лишається;

г) не знаю, куди подіти.

13. Що найбільше подобається робити на дозвіллі?

а) спілкуватися з батьками;.

б) прогулюватися;

в) проводити час із друзями;

г) займатися спортом;

д) слухати музику;

е) займатися технікою;

ж) відвідувати кіно і театри;

з) читати;

и) дивитися телепередачі;

і) грати в комп'ютерні ігри; к) танцювати.

14. Чи допомагаєш ти батькам, старшим членам сім'ї?

а) так;

б) іноді;

в) ні;

г) немає потреби.

15. Чи береш участь у плануванні сімейного бюджету?

а) так;

б) іноді;

в) ні;    ...    '

г) не хочу втручатися.

16. Чи хотів би ти виховувати своїх дітей так, як тебе вихову-
ють твої батьки?

а) так;

б)      частково;

в) ні;

г) з певними змінами.

17. Чи знаєш ти, яку роботу виконують твої батьки?

а) так;

б)      ні;

в) не виконують;

18. Чи є у твоїй сім'ї власні традиції?

а) так;

б)      ні;

в) деякі.

19.Які члени сім'ї користуються в тебе незаперечним автори­тетом?

20.Кому в сім'ї належить вирішальний голос?

21.Чи дають тобі кишенькові гроші?

Обробка результатів. Звичайно, ця анкета не може бути універ­сальною. Класний керівник, за бажанням, зробить необхідні до­повнення або зміни.

Отримавши результати анкетування, класний керівник зможе оцінити емоційний фон, ступінь сформованості сім'ї, ставлення учня до сімейних проблем. Для отримання повної картини треба провести анкетування батьків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анкета для батьків «Ми і наші діти»

1. Склад вашої сім'ї.

2. Якому дозвіллю ви надаєте перевагу?

а) заняттям спортом; '

б)      відвідуванню кіно і театру;

в) читанню книг;

г) відвідуванню кав'ярні, ресторанів;

д)      застольним зустрічам із друзями;

е) перегляду телепередач;

ж)відвідуванню змагань, матчів;
з)відпочинку у родинному колі;
и)______ _.

3. Як часто ви проводите дозвілля зі своїми дітьми?

а) щодня;

б)      щосуботи;

в) щонеділі;

г) ніколи;
д)інколи;

е) під час відпустки;

ж)          при першій негоді.

4.  Яку сферу трудової діяльності ви б рекомендували для своєї дитини?

5.  Яку суму кишенькових грошей, на ваш погляд, повинен мати син (донька)?

6.  Які стосунки у вашій сім'ї?

а) дуже добрі;

б) добрі;

в) не дуже добрі;

г) погані.

7. Які стосунки особисто у вас із сином (донькою)?

а) довірливі;

б) спокійні;

в) напружені;

г) конфліктні.

8. Як часто ваша сім'я збирається разом.?

а) щодня;

б) щонеділі;

в) зрідка;

г) під час сімейних свят;

д) на дачі;

е) під час відпустки.

9. Чи знаєте ви, яку громадську роботу виконує ваш син
(донька) у школі?

10.Яку громадсько-педагогічну роботу ви виконуєте в школі?

11.Як часто ви буваєте у школі, де вчаться ваші діти?

12.Які труднощі ви відчуваєте у вихованні дітей?

а) діти вас не розуміють;

б) діти не беруть до уваги ваших вимог;

в) вам не вистачає часу на спілкування з дітьми;

г) не знаєте, як діяти в тому чи іншому випадку;

д) не знаєте, як реалізувати рекомендації вчителів;

е) діти роблять все на зло;

ж) не можете знайти спільної мови з учителями.

13. Хто, на вашу думку, має найбільше піклуватися про вихо-
вання дітей?

а) сім'я;

б) громадські організації;

в) школа;

     г)вулиця

д) трудові колективи;

е) учнівські колективи;

ж)      друзі учня.

14.Перелічіть трудові обов'язки вашого сина (доньки).

15.З яких питань діти розмовляють з вами відверто? Як часто?

16.Чи цікавляться діти вашою роботою?

17.Чи достатньо вашого педагогічного кругозору для вихован­ня власних дітей?

а) так;

         б)       ні

18.За що цінують вашого сина (доньку) його друзі і знайомі?

19.Чи знаєте ви імена друзів та знайомих вашого сина (донь­ки)?

20.Чи бере ваша дитина участь у плануванні вашого сімейного бюджету?

21.Чи впевнені ви у тому, що ваша дитина легко адаптується до «важкого» періоду переходу до дорослості?

а) так;

б)      є певні сумніви;

в) важко сказати.

   22.  Чи знаєте ви, де в даний час знаходиться ваша дитина?

а) знаю;

б)      можу здогадуватися;

в) не знаю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анкета для батьків

«Школа у житті наших дітей»

1. Що головне для вас у школі?

2. До чого має підготувати школа?

а) до самостійного життя;

б)      продовження навчання;

в) активного суспільного життя;

г) здорового способу життя;

д)      взаєморозуміння та співпраці з іншими;

е) професійної діяльності;
ж)сімейного життя.

3. Скільки часу діти мають бути у школі?

4. Які у вас відносини зі школою?

а) партнерські;

б)      ви відчуваєте тиск на себе;

в) ви впливаєте на школу;

г) ви виступаєте консультантом;

д)             інше    .

5. Чим ви можете допомогти школі?

6. Які завдання вирішує школа? Назвіть головні. Чи готові ви взяти участь у створенні необхідних програм, плануванні?

7. Що таке «гарний учитель»?

8. Що таке «гарний класний керівник»?

9. Що таке «гарна школа»?

Анкета для дітей

1.  Чи подобається тобі ходити до школи? а) так; б) ні; в) інколи.

2.  Який твій улюблений предмет?

3.  Як складаються твої стосунки з учителем?

4.  Як складаються твої взаємини з однокласниками?

Тренінг «Здоров'я наших дітей»

I. Анкетування батьків

1. Що найбільше турбує вашу сім'ю?

а) здоров'я дітей;

б)          рівень навчання;

в) настрій дитини та причини його зміни;

г) небажання дитини брати участь у житті сім'ї.

2. Чи виконує ваша дитина ранкову гімнастику?

а) так;

б) ні;

в) інколи;

г) вважаю, що виконувати ранкові вправи не обов'язково.

3. Чи загартовується ваша дитина?

а) так;

б) ні;

в) інколи;

г) це зайве.

4. Чи снідає ваша дитина?

а) так;

б) ні;

в) інколи.

5.  Скільки часу ваша дитина гуляє в будній день? у вихідні?

6.  Чим ваша дитина добирається до.школи, скільки витрачає часу на дорогу?

7.  Чи відвідує ваша дитина спортивні секції? Скільки разів на тиждень?

8.  Чим ще займається ваша дитина (гуртки, клуби)? Як часто проходять заняття?

9. Скільки часу займає виконання домашнього завдання?
10. Чи займається ваша дитина з окремих предметів додатково?

II.  Скільки часу витрачає на перегляд телепередач?

12.Чи витрачає час на ігри (телефонні, комп'ютерні тощо)?

13.Як ваша дитина відпочиває?

14.Які скарги на здоров'я бувають? а) головний біль;

б)запаморочення; в) розлад сну; г)нервові зриви;

д) біль у спині.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анкета для батьків «Сімейні традиції»

I. Дайте відповіді на запитання.

1. Як часто ваша сім'я збирається разом?

2. Чим ви займаєтеся разом? (Ходите до кінотеатру, у похід, виїжджаєте на дачу, читаєте книги, розв'язуєте кросворди, співаєте, гуляєте містом тощо.)

3. Які традиції є у вашій сім'ї? Хто їх започаткував?

4. Чи є у вас фото- та відеоспогади? Чи систематично ви їх зби­раєте?

5. Як ваша дитина ставиться до сімейних традицій?

II. Підкресліть або допишіть необхідне.

1. Ваша сім'я — це....

2. До ваших сімейних традицій належать:

а) дні народження;

б) загальновідомі свята (Новий рік, Перше травня, Восьме березня тощо);

в) відвідування шкільних свят;

г) гостини у родичів;

д) виготовлення необхідних для сім'ї речей;

е) ведення фотоальбомів;

ж) проведення Дня сім'ї;

з) недільні обіди;

и) сімейна рада;
і) інше___ .

3.       Захоплення членів сім'ї:

а) домашні тварини;

б) квіти;

в) рибальство;

г) садівництво;

д) шиття;

е) в'язання;
ж)вишивання;

з) колекціонування;

и)співи;

і) ігри в шахи;

к) малювання;

л) відвідування концертів;

м)гра на музичних інструментах;
н) інше___ .

4.Яке із захоплень підтримує ваша дитина?

5.Що з домашніх справ ви виконуєте разом?

а)        прибирання квартири;

б) роботу на дачі;

в) догляд за тваринами;

г)        інше    

6.Чи збираєтеся ви на сімейні ради?

7.Чи готуєте ви поздоровлення іншим членам родини?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Година спілкування «Сімейне свято»

Мета:          освітня — учити дітей творчо підходити до підготовки заходів;

виховна — прищеплювати певні художні смаки; згурто­вувати класний колектив; розвивати ініціативу, самостій­ність, творчість учнів; сприяти формуванню позитивної позиції родичів у життєдіяльності класу.

Обладнання: фотовиставка «А ми ось які», фото із сімейного альбому, виставка робіт учнів та батьків «Наші захоплення», газе­та з творами «Моя родина», малюнки «Весела сімейка», невеличкі кінострічки (за можливістю); виставка книжок із проблем виховання; магнітофон, відео, телевізор, рекві­зит до виступів, сувеніри.

Хід години спілкування

Класний керівник поділяє учнів та батьків на групи, кожна із них готує виступи, після чого проводяться конкурси.

1.   Виступи учнівських груп.

> Музичний. Необхідно представити свою групу, використовуючи фото­графії, відеофільми, пісні.

> Творчий. За кілька хвилин із пластикової пляшки та іншого підруч­ного матеріалу необхідно зробити виріб, іграшку тощо.

2.   Конкурсна програма.

> «Будьмо галантними».Групи отримують завдання якнайкраще сказати одна одній компліменти.

> «Незвичайні художники». Команди малюють самі себе у шаржовому стилі.

> «Смакота». Групи готують страви з однакових продуктів.

3.   Підбиття висновків години спілкування.

Після години спілкування випускається газета-звіт.

 

 

Година спілкування «У нашому класі день народження»

Мета:          освітня — розвивати творчі здібності учнів;

виховна — сприяти згуртованості класного колективу; формувати традиції класу, позитивне ставлення до ото­чуючих, розвивати самостійність, ініціативу, творчі здіб­ності учнів.

Обладнання:     повітряні кульки, газети, вітальні листівки, святковий торт, свічки, сувеніри.

Хід години спілкування

Цей захід можна проводити двічі на рік — для учнів, у яких день народження влітку, і ще один для народжених взимку і восени (або так, як вам зручно).

Столи розставлені буквою П, праворуч і ліворуч розсаджені гру­пи дітей разом із рідними.

Усі діти, окрім іменинників, і батьки у класі, вони чекають, коли зайдуть іменинники. Звучить музика «Пісня Крокодила Гени», з'являються іменинники і займають відведені для них місця за столом (у центрі). Музика стихає. Усі підводяться і виконують для іменинників пісню на мотив «Нарру Вігішіау».

З днем народження вас, З днем народження вас, З днем народження вас Вітає наш клас.

Ведуча (виходить зі зв'язкою повітряних кульок, їх кількість відповідає кількості іменинників). Вітаю, дорогі друзі. Я рада, що ви змогли прийти до нас на День народження. Ми від усієї душі поздоровляємо тих, у кого день народження уже минув, але кого ми ще не поздоровили. День народження — одне із головних свят кожної людини, у цей день вона з'явилася на світ, виникло нове життя.

Ведучий. Діти, а тепер хай кожен побажає нашим учням що-небудь гарне. (Звучать побажання учнів.)

Ведуча. Друзі, я щойно отримала телеграму із поздоровленням, але від кого вона — не можу зрозуміти. Допоможіть мені, давайте відгадаємо разом.

. «Дорогі друзі! Поздоровляю з Днем народженняі Прилетіти до вас не зможу, бо зламався пропелер на Дні народження у Малюка». (Карлсон.)

Ведучий. Це свято — найкраще, тому що в День народження обов'язково бувають торт і чай із варенням. Чай у нас буде, але пізніше. А зараз пригадаймо,, які ще приємні речі бувають на Дні народження. Я починаю: танці... (Учні продовжують: пісні, кон­церт, ігри.) Отже, спочатку ігри.

Гра «Найспритніший»

У коло ставлять стільці (на один менше, ніж учнів).

Починає звучати музика, гравці ідуть навколо стільців. Як тіль­ки музика закінчилася, учні мають сісти, а той, хто не встиг — ви­буває. Якщо це хтось з іменинників, можна вручити будь-який втішний приз. Поступово з вибуванням учнів необхідно прибирати і стільці. Переможцю вручається сувенір.

Ведуча. Ми бачимо, що грати ви любите, а чи любите ви розга­дувати загадки?

Давайте перевіримо вашу кмітливість.

1. По чому ходять, але не їздять? (По сходах у приміщеннях.)

2. На що схожа половина яблука? (На другу половину.)

3. Коли дурень розумним буває? (Коли мовчить.)-

4. Без чого людина не може жити? (Без імені.)

5. Що станеться ЗО лютого? (Нічого: у лютому ЗО днів не буває.)

6. Що необхідно зробити, щоб 4 хлопці залишилися в одному чо-боті? (Зняти з кожного по одному чоботу.)

7. Чи може страус назвати себе птахом? (Ні, він не вміє розмо­вляти.)

8. Де знаходиться Поле Чудес? (У Країні Дурнів.)

Ведуча. Молодці, друзі, ви не тільки веселі, а й розумні. Але нам надійшла ще одна телеграма. Як ви гадаєте, від кого вона? «Ці­лую, обнімаю, вітаю усіх іменинників. Мій довгий ніс прищемило важкими дверима, чекаю на допомогу друзів». (Буратіно.)

А тепер ми з вами пограємо ще в одну гру. Заспіваймо «Нарру ВігШіау», цокаючи язиком, кахикаючи тощо. (Учні змагаються в оригінальності виконання пісні.)

Ведучий. А у мене ще одна телеграма: «Поздоровляю з Днем народження! Ну, іменинник, постривай!» Як ви вважаєте, хто міг привітати у такий спосіб? (Вовк.)

Ведуча. А зараз потанцюймо. Запрошуємо всіх у коло. Ти котись, веселий бубон, Через весь великий клас, У кого веселий бубон — Хай станцює той для нас.

(Звучить танцювальна музика — і той, у кого залишився бубон, танцює. Гра триває доти, поки усі діти не потанцюють.)

Настав найприємніший час для наших іменинників — вручення подарунків. (Учням, вручають подарунки.) І останній традиційний подарунок — це — торт. Запрошуємо усіх на чаювання.

Підбиття підсумків години спілкування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Година спілкування «Світ  професій»

Мета:          освітня — розширити знання учнів про світ професій;

виховна — з'ясувати зміст мотивів вибору професії.

 Обладнання:    виставка малюнків на тему «Професія і час».

Хід години спілкування

Напередодні класний керівник пропонує учням написати твір «Ким бути?» за наведеним планом.

1. Яку професію я хочу обрати?

2. Чому мені подобається ця професія?

3. Яку роботу виконують представники цієї професії?

4. Які риси характеру необхідні людині цієї професії? '

5. Чи я маю такі риси характеру?

6. Як я збираюся гартувати власний характер* щоб у майбут­ньому працювати за обраною професією та досягнути знач­них успіхів?

Анкета для учнів «Коло інтересів»

Дайте відповідь «так»,«ні» чи «іноді» або допишіть необхідне.

1. Я хочу відвідувати гурток ....

2. Мені подобаються такі ігри, де.».

3. Якщо я залишаюся вдома, я займаюся ....

4. Мені подобається займатися технікою.

5. Я люблю майструвати ....

6. Мені подобається планувати свою роботу самостійно.

7. Мені подобається складати різні схеми, таблиці.

8. У мене багато ідей, і я хочу їх реалізувати.

9. Мені подобається копіювати малюнки, моделі.

10.Я ніколи не роблю того, що в мене не виходить.

11.У мене вдома багато квітів, я доглядаю за ними.

12.Мені подобається музика, театр.

13.Я поважаю людей за їх професіоналізм.

14.Мені подобається вести щоденник, записи подій.

15.Люблю працювати на комп'ютері.

16.Беру активну участь у домашніх ремонтах.

17.Домашнє завдання виконую за одну-дві години.

18.Мені подобається оформляти свої роботи та виготовляти стіннівки.

19.Я завжди допомагаю товаришам.

20.Люблю допомагати мамі вести розрахунки, збирати класні кошти.

21.Люблю переписувати тексти.

22.У мене виходить лікувати тварин.

23.Хотів би керувати великим вантажним автомобілем.

24.Умію рекламувати різні речі.

25.Люблю брати участь у шкільних концертах, святах.

1. Мозковий штурм.

Учитель пропонує дати відповідь на питання «Для чого люди працюють?» Діти по черзі висловлюються, учитель фіксує на до­шці відповіді дітей, робить підсумок: усе, що нас оточує, зроблено руками людини, праця людини — це справа її честі.

2. Гра «Професія і час».

Із розвитком суспільства деякі професії відмирають. Наприклад, у сучасному суспільстві немає візників, які б перевозили пасажи­рів у кареті. Пропоную вам погратися. Я називатиму давню про­фесію, а ви маєте знайти і назвати її сучасну заміну. Наприклад, сажотрус — слюсар-сантехнік, землекоп — машиніст екскаватора та інше.

3. Гра «Світ професій».

Професій існує більш ніж 50 тисяч, але всі їх можна об'єднати у групи за ознакою того, з чим працює людина (природою, техні­кою, людиною, знаковою системою чи художнім образом).

Спробуйте розподілити наведені професії за цією ознакою: учи­тель, водій, лікар, садівник і т. д. (Класний керівник може продов­жити перелік.) Наприклад, учитель працює з учнями, тобто про­фесія передбачає контакт людина — людина.

4. Бесіда.

—Ким ви прагнете стати у майбутньому? Які якості необхідні представнику цієї професії?

—Навіщо лікарю, вчителю терпіння?

—Що таке чуйність? Яким професіям вона потрібна?

—Які якості потрібні міліціонеру?

—Чим лікує лікар?

—Чому перукаря та швачку порівнюють з художником?

—Чи може продавець, офіціант, бібліотекар, секретар впливати на настрій людини?

5. Зустріч із представником певної професії.

(Проходить у формі невимушеного спілкування.)

—   Як виникла професія ... (лікаря, кухаря, машиніста тощо)?

   — Чи існувала вона раніше?

—  Яку користь приносить зараз?

—  Яка є можливість для розвитку цієї професії? Чим користу­ються її представники?

—До якого типу професій належить?

—Що є продуктом праці?

—Чим мусить бути обладнане робоче місце?

—Що треба знати та вміти, для того щоб працювати ... (назва професії)?

—Які риси характеру найбільш притаманні предстаникам про­фесії?

—  Що може завадити гарній роботі?

Запропонуйте дітям придумати питання для спілкування: стеж­те під час зустрічі за загальною атмосферою в класі.

6. Підбиття підсумків години спілкування.

Створення словника тлумачення професій.

 

Година спілкування «Розпорядок дня»

Мета:          освітня — допомогти учням скласти розпорядок дня; вчи-

ти учнів цінувати кожну хвилину часу.

виховна — формувати вміння та навички самостійно пла­нувати свій час.

Обладнання:    плакат «Розпорядок дня».

Хід години спілкування

1. Слово вчителя.

Як ми використовуємо свій час? Давайте проаналізуємо разом. Часто час гається через лінощі. Коли ви беретеся,виконувати до­машнє завдання, ваша увага час від часу розвіюється через утому, необхідність переключитися з предмета на предмет, зрозуміти кон­кретні завдання. За рік ви виконуєте близько 5 тисяч завдань з усіх предметів і втрачаєте близько 5 тисяч хвилин. За цей час можна прочитати приблизно 2—2,5 тис. сторінок художньої літератури. Це зовсім не мало. Гайнувати щонайменше часу допоможе розпо­рядок дня.

2. Робота в групах.

Давайте розділимося на групи по 3—5 учнів і підготуємо реко­мендації, як найкраще організувати свій час удома, в школі, відпо­чити, не забути про самопідготовку тощо.

(Після опрацювання в групах матеріал узагальнюється і запи­сується.)

Можливий розпорядок дня (а коментарем)

Підйом, зарядка, водні процедури (700— 730)

Вставайте одразу, як прокинулися. В іншому разі вас охоплять лінощі і в'ялість. Перед тим як робити зарядку, необхідно відчи­нити кватирку. Зарядку краще виконати під музику. А потім добре прийняти душ.

Сніданок (730—8°°)

Уранці необхідно снідати добре, бо попереду цілий день. їжте повільно, користуйтесь столовими приборами. Приберіть зі столу, помийте посуд.

Дорога до школи (800—818)

Дорогою до школи ідіть повільно, дотримуйтеся правил дорож­нього руху.

Заняття у школі (818—1430) ,

У клас приходьте заздалегідь, перегляньте підручники, згадайте домашнє завдання. Під час уроку слухайте відповіді своїх одноклас­ників, будьте готові проаналізувати власні знання. Основні поло­ження з пояснень матеріалу учителем занотовуйте (для себе). Незро­зуміле слово або вислів запищіть, щоб потім з'ясувати його зміст. Відповідаючи перед класом, користуйтеся такими правилами:

1.  Говоріть просто і зрозуміло.

2.  Закінчуйте відповідь стислим узагальненням.

3.  На зауваження і доповнення товаришів не реагуйте занадто бурхливо.         ^

4.  Пам'ятайте: відповідь перед класом: — це форма розвитку ваших ораторських умінь.

Повернення зі школи (1430—1500)

Перш ніж піти із класу, наведіть порядок аа робочому місті. До­рогою додому намагайтеся йти швидко, дихайте на повні груди. Обід (15°°—1530)

Якщо мама накриває на стіл, допоможіть їй. Поївши, приберіть після себе зі столу.

Вільна година (1580—1700)

Цей час варто використати для того, щоб прибрати квартиру, до­помогти батькам, поспілкуватися з друзями, зайнятися спортом. Самопідготовка (1700—2000)

Розкладіть на столі все необхідне для виконання уроків. Вирішіть, з якого предмета почнете виконання уроків. Стежте за поставою. Одяг має бути вільний, температура в кімнаті не більше за 18° С.

Вечеря (2029—2020)                                         

Вільна година (2020—2200)

Цей час можна використовувати на свій, розсуд, але не забудьте перед сном ще раз повторяти складний матеріал і погуляти на сві­жому повітрі не менше за ЗО хвилин.

Підготовка до сну. Вечірній туалет (22°°—2215)

3. Інсценізація режиму дня учнями під музичний супровід.

До інсценізації можна залучити групу дітей, кожень учень може
показувати окремий етап розпорядку дня або ж усі учні разом по-
казують, як потрібно умиватися, чистити зуби, робити зарядку,
снідати тощо.                                              ,

Особливо подобається дітям, коли під час інсценізації пропону­ються два варіанти — правильний і неправильний. Наприклад ви­конання домашніх завдань можна показати у двох сценках-мініа-тюрах. У першій — дитина ретельно готує робоче місце, зберігає правильну поставу, сидячи за робочим столом, тощо. У другій — учень поряд із підручниками ставить чашку кави, іграшкову ма­шину, сидить зігнутий. Діти-глядачі мають відгадати, який із по­казаних варіантів е правильним.

4. Підбиття підсумків години спілкування.

Учитель дякує активним учасникам заходу. Пропонує як підсу­мок провести конкурс на кращий малюнок за темою «Мій режим дня».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Година спілкування «Ринг професій»

Мета: освітня — поповнити знання дітей про ту чи іншу про­фесію, соціальну значимість професій;

виховна — звернути увагу дітей на риси характеру, необ­хідні спеціалістам різних професій, гонг.

Анкета «Усі професії цікаві»

1. Про які професії ти знаєш?

2. Ким ти хочеш стати?

3.  Які дії виконують люди обраної тобою професії?

4.  Яку користь приносить обрана тобою професія?

5.  Які риси характеру потрібні людині цієї професії?

На підставі анкетування класний керівник групує учнів, деякі учні можуть готуватися індивідуально. У кожній групі обираєть­ся представник, який буде виступати на ринзі, відстоювати честь обраної професії. Назвемо його умовно «боксер». Інші — консуль­танти (тренери).

Групи готують афіши-реклами для обраних професій.

3.Виготовлення запрошень для батьків/друзів.

4.  Виготовлення гонгу або предмету, що його імітує.

5.  Оформлення класу у вигляді «рингу», з кутом для «боксера» та «тренерів», місцями для груп підтримки.

6.  Вибір суддів та їх підготовка (це можуть бути вчителі, завуч, класний керівник, батьки).

Хід години спілкування

1. Знайомство з гравцями.

У центрі рингу з'являється ведучий (учень класу).

Ведучий. Сьогодні на нашому ринзі незвичайна і дуже відпові­дальна зустріч — зустріч захисників професій. У червоному куті... (прізвище та ім'я представника від групи). Він представляє про­фесію лікаря, його консультативна група (назвати дітей).

У жовтому куті ... (опонент). Захищає професію водія. Група його консультантів ... (назвати дітей).

І так далі усі чотири кути.

Інформація для вчителя. Проводьте презентацію різних професій у кіль­ка етапів, адже затягнута гра, велика кількість розповідей про різноманітні професії відразу не надасть очікуваного результату. Перш за все можна обрати найбільш популярні професії. Учні, що вийдуть на ринг, вибираються за результатом проведеної підгото­вчої роботи.

2.   Перший раунд «Презентація».

Дайте коротку інформацію про обрану вами професію.

(Претенденти по черзі розповідають про можливий період виник­нення професії, її попередницю (якщо така існувала), особливості умов праці тощо. Судді оцінюють і рефері підіймає руку перемож­ця або переможців. На табло з'являється рахунок.)

3.   Другий раунд «Таких не беруть у космонавти».

—  Яка людина може стати лікарем, водієм... Що для цього не­обхідно, які риси характеру притаманні представникам цієї про­фесії? (Раунд триває 5 хвилин.)

Претендент разом із консультантами на спеціальних аркушах записують риси характеру, розташовуючи їх від більш до менш важливих. Перемагає та група, яка виконує завдання швидше. Претенденту надається право розповісти про необхідність певної риси характеру.

4. Третій раунд «Бліц-турнір».

—  До якого типу професій належить обрана вами професія? (1 бал)

—Що є головним атрибутом професії? (1 бал)

—Назвіть відомих представників професії. (1 бал)

—Де вчаться на (лікаря/водія)? (1 бал)

—Де можна зустріти представників цієї професії? (1 бал)

—  Чи є пісні, прислів'я про цю професію? (1,бал) Перемагають ті, хто швидше дає відповідь на запитання.

5. Четвертий раунд «Експертиза».

(На великому столі викладається певна кількість речей — атри­бутів різних професій.) Знайдіть речі, що необхідні представникам обраної вами професії. Зробіть пояснення. (Перемагає той, хто пер­шим упорається із завданням.)

6. П'ятий раунд «Реклама професій».

Учень розповідає, що він робитиме у житті, щоб стати лікарем: які риси виховуватиме, де і як навчатиметься. Перемагає той, чия розповідь буде повнішою та переконливішою.

7. Підбиття підсумків години спілкування

Сьогодні ми не вирішували, яка професія краща, важливіша; не оцінювали, наскільки правильно ви обрали майбутню професію. Проте добре попрацювали.

Усі учасники гарно підготувалися, дослідили багато матеріалу, усім було цікаво. Дякуємо особливо активним учням, проте, я га­даю, якби на їхньому місці опинився будь-хто з вас, то ми все одно побачили б непогану гру, можливо, навіть ще цікавішу. І я пропо­ную оформити наш матеріал в енциклопедію. Назвати її, напри­клад, «100 різних професій». Над нею варто продовжити працюва­ти, адже світ професій вивчати цікаво. А потім, коли енциклопедія буле готова, ми подаруємо її шкільній бібліотеці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Година спілкування «Моя школа»

Мета:          освітня — викликати почуття зацікавленості до історії

своєї школи, її теперішнього та майбутнього;

виховна — розвивати учнівське самоврядування; залуча­ти учнів до творчої, колективної праці; виховувати повагу до школи та вчителів;

Обладнання:    стіннівки.

Підготовчий етап

1. Проведення мозкового штурм

Разом з учнями класний керівник обирає та обговорює певну тему, що стосується шкільного життя, наприклад «Що я хочу зна­ти про школу, в якій навчаюся?» Учитель може сформувати групи по 5—6 учнів у кожній. Протягом п'яти хвилин учні обмінюються враженнями, думками, запитаннями. Після обговорення пропону­ють свої ідеї стосовно обраної тематики, які фіксуються на дошці.

1. Робота в групах.

Завдання першій групі. Зібрати інформацію про своїх учителів (скільки років працюють, чому викладають цей предмет, чи мають нагороди, де вчилися тощо).

Можна використати метод інтерв'ювання — це засіб одержання достовірної інформації з даної проблеми.

План інтерв'ювання

1. Скласти список тих, у кого необхідно взяти інтерв'їб, проду­мати питання.

2. Повідомити людину, з якою хочеться поспілкуватися, про інтерв'ю, ознайомити з темою, питаннями.

3. Обговорити час і місце проведення інтерв'ю,

4. Підготувати техніку (якщо є) для проведення інтерв'ю.

5. Оформити зібрану інформацію в газету, додаток до заходу тощо.

Завдання другій групі. Провести анкетування серед учнів класу.

Анкета «Моє ставлення до школи та самого себе»

1. Чому ти ходиш до школи?

а) подобається вчиться;

б)       тому, що всі люди мають учитися;

в) хочу розвивати свої навички;

г) хочу одержувати нову інформацію;

д) цього вимагають батьки;

е) тому, що тут учаться мої друзі;

ж)подобається одержувати гарні оцінки;

з) тому, що від цього залежить моє майбутнє.

2. Що тобі не подобається у школі?

а) домашні завдання;

б) нецікаві уроки;

в) ставлення вчителів;

г) Ставлення класу;

д)          відсутність можливості бути самостійним;
 е) непотрібні предмети;

ж) нецікава позакласна робота.

3. Що тобі заважає вчитися?

а) Відсутність практичних завдань;

б)          терпіння;

в)                                                      часу;   

г) умов для роботи.

4. Як ти оцінюєш своє ставлення до навчання?

а) Відмінно;

б)          добре;

в) задовільно;

г) незадовільно;

II варіант

 

Анкета «Моє ставлення до школи та самого себе»

1. Чи цікаво тобі вчитися?

а) Так;

б)          ні;

в) недуже.

2. Що тобі подобається у школі?

а) Навчання;

б) свята;

в) години спілкування;

г) туристичні походи;

д) спортивні змагання;

е) секції та гуртки;

ж)          культпоходи до театру;
з) участь в олімпіадах.

3.  Які шкільні гуртки ти відвідуєш?

4.  Чим тебе зацікавили ці гуртки?

а) їх відвідують мої друзі;

б)         мене примушують (батьки, класний керівник тощо);

в) відвідую, щоб згаяти час;

г) хочу чогось навчитися;

д)     інша відповідь.

1. Які події (заходи), справи школи, класу тобі найбільше запам'яталися? (Важливо провести аналіз анкетування.)

Завдання третій групі. Зібрати розповіді про випускників школи, матеріали з історії школи (використовуючи метод інтер' в'ювання (учителі, директор, випускники, учні) та роботу з архів­ним матеріалом (накази про випуски учнів, фотографії, статті в га­зетах)).

Завдання четвертій групі. Випуск стіннівки «Наш клас та школа», «Досягнення та успіхи»* «Гідна зміна».

Кожний кореспондент готує терміновий матеріал на важливу тему. Редактор газети — організує роботу редколегії; розподіляє обов'язки; підбирає тематику; обговорює матеріал з класним керів­ником та класом; працює над оформленням газети.

Хід години спілкування

1. Історична довідка.

Учень. Історія нашої школи розпочинається 1 вересня 19..., коли у двері нової будівлі увійшли перші учні. Вони були такі ж, як і ми. їм дуже подобалася наша школа. В інтерв'ю колишня пер­шокласниця говорить: «Я була така горда від того, що починаю вчитися в новій школі. Школа, як і я, йшла у свій перший клас».

Перших учнів зустріли... (кількість учителів на перший рік функціонування школи) вчителі з різних предметів. Деякі з них працюють і досі. Серед них ... (перелік учителів).

Запрошуємо сказати кілька слів про нашу школу вчительку іс­торії. (Виступ учителя.)

Учень. За ці роки нашу школу закінчили ... випускників. Де­які прославляють школу своїм життям та досягненнями (розповіді про досягнення випускників). У нас у гостях ... (прізвище, ім'я, по батькові гостя — колишнього випускника школи).

Давайте візьмемо у нього інтерв'ю.

2. Інтерв'ю.

—Що вам допомогло досягти таких успіхів у житті?

—Кому з учителів ви вдячні?

—Який урок був для вас найцікавішим? Дякуємо за цікаву розповідь.

3. Бліц-вікторина «Найкращий знавець школи».
Запитання для вікторини.

—Де розташовується кабінет директора?

—Скільки кабінетів у школі?

—Скільки парт у нашому класі?

—Яка повна назва школи?

—Номер кабінету, де знаходиться бібліотека?

—Скільки хвилин продовжується велика перерва?

—Скільки вчителів працює у нашому класі? Бліц-вікторина проводиться у швидкому темпі, за кожну відповідь

видається відзнака (трикутничок, пташка, квіточка тощо). Перемо­жець одержує маленький приз або медаль «Знавець школи».

4. Підбиття підсумків години спілкування.

Діти та гості по черзі та за бажанням розповідають про свої вра­ження від виконаної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анкета для батьків

1. Чи ходите ви з дитиною у походи?

2. Як обираєте маршрут?

3. У якому складі вирушаєте у похід?

4. Чи бере участь дитина у підготовці?

5. Чи складає план дій?

6. Чим займаєтеся у поході (на природі)?

7. Які навички, необхідні у поході, є у вас?

8. Які навички, необхідні у поході, є у вашої дитини?

9. Як ви вважаєте, чи може бути корисним колективний похід дітей та батьків нашого класу?

10.Чим ви хотіли б зайнятися у поході? (Спортивними змаган­нями, інтелектуальними іграми, пішим переходом.)

11.Яку допомогу ви готові надати класу при підготовці до тако­го виду відпочинку?

12.Чи маєте ви якесь спорядження?